Habilitation Prize
Habilitation Prize
Submissions for the 2025 Habilitation Prize worth 1500€ are now being accepted. Proposals can be submitted by the reviewers and by the candidates themselves, provided they are members of the association. Excellent habilitation theses in the field of English studies (literature, cultural studies, linguistics, and didactics) that were completed within the last three years can be nominated. Submissions are made in PDF format by email to ed.znatsnok-inu@rebuh.duartmri and include the following documents:
- the habilitation thesis and a copy of the habilitation certificate
- all reports or the name and email contact of the reviewers
- a short summary of the habilitation thesis (1000 words)
Deadline for submission: January 15, 2025
If you have questions, please contact ed.znatsnok-inu@rebuh.duartmri
The following were awarded:
Year
awarded
2022
Joanna Rostek: „Women’s Economic Thought in the Romantic Age: Towards a Transdisciplinary Herstory of Economic Thought.“
Valentin Werner: „Performed Language: Theory, Description, and Application.“
Valentin Werner: „Performed Language: Theory, Description, and Application.“
2019
Nadine Böhm-Schnitker: „Senses and Sensations: Towards an Aisthetics of the Victorian Novel.“
2016
Carolin Biewer: „South Pacific Englishes. A Sociolinguistic and Morphosyntactic Profile of Fiji English, Samoan English and Cook Islands English.“
2013
Jan Alber: „Unnatural Narrative: Impossible Worlds in Fiction and Drama.“
2010
Erik Redling: „From Mimesis to Metaphor: Intermedial Translations in Jazz Poetry.“
Sven Strasen: „Rezeptionstheorien: Literatur-, sprach- und kulturwissenschaftliche Ansätze und kulturelle Modelle.“
Sven Strasen: „Rezeptionstheorien: Literatur-, sprach- und kulturwissenschaftliche Ansätze und kulturelle Modelle.“
2007
Roger Lüdeke: „Ästhetische Souveränität und das politische Imaginäre des 18. Jahrhunderts. Zur Schreibkunst von William Blake.“
Lieselotte Anderwald: „Non-Standard Verb Paradigms in Traditional British English Dialects: Morphological Naturalness and Comparative Dialect Grammar.“
Lieselotte Anderwald: „Non-Standard Verb Paradigms in Traditional British English Dialects: Morphological Naturalness and Comparative Dialect Grammar.“
2004
Stefan Horlacher: „Masculinities: Konzeptionen von Männlichkeit im Werk von Thomas Hardy und D.H. Lawrence.“
2001
Burkhard Niederhoff: „The Rule of Contrary: Das Paradox in der englischen Komödie der Restaurationszeit und des frühen 18. Jahrhunderts.“
1998
Mario Klarer: „Mario Klarer, Seeing Through Bodies: Ekphrasis and the Historicity of Representation in English and American Literature.“
1995
Jürgen Kamm: „Der Diskurs des heroischen Dramas: Eine Untersuchung zur Ästhetik dialogischer Kommunikation in der englischen Restaurationszeit.“
1992
Werner Wolf: „Ästhetische Illusion und Illusionsdurchbrechung in der Erzählkunst: Theorie und Geschichte mit Schwerpunkt auf englischem illusionsstöremden Erzählen.“
1988
Christoph Bode: „Ästhetik der Ambiguität: Zu Funktion und Bedeutung von Mehrdeutigkeit in der Literatur der Moderne.“